Předchozí Další

Neděle 23.9. 2001 - 17. den - Cesta do Saigonu

V sedm ráno jsme byli v Nha Trangu. Proběhl obvyklý rituál doporučování hotelů - docela nás rozesmálo, když nějaké holky s Lonely planet v ruce chtěly mermomocí do nějakého hotelu a průvodce jim vysvětloval, že to není ta nejlepší volba, a doporučoval, ať raději zkusí hotel, který ve své knize najdou pod číslem 16... je vidět, že tuhle cestovatelskou “bibli nezávislých cestovatelů” mají zvládnutou detailně. Nás spolu s dvěma dalšíma holkama vyložili u cestovky v kavárně, tak jsme posnídali ovocný salát a polévku. Na to, jak brzo bylo, tu vládl docela čilý ruch. Jakýsi Vietnamec hrál na kytaru a otylý Američan s ním bodře notoval americké lidové. V půl deváté přijel úplně plný autobus - obsadili jsme poslední volná místa a vyjeli. Cesta byla už naštěstí podstatně lepší než ta právě absolvovaná, takže se dokonce dalo i spát.

Povinná zastávka na oběd nás čekala asi 200 km před Saigonem, v rozvíjejícím se rekreačním středisku na břehu moře. Pár turistů tu dokonce vystoupilo - vypadalo to na docela pěknou pláž. Jak jsme se blížili k Saigonu, nebe se více a více zatahovalo a asi 100 km před Saigonem začal pořádný slejvák. Motorkáři vytáhli pláštěnky, stánkaři u silnice začali pláštěnky prodávat a odpočívárny kolem silnic se zaplnily do posledního místečka. Docela průtrž mračen - voda se valila silnicí ve velkých proudech. Do HCMC jsme dorazili v půl sedmé večer. Nechali jsme si batohy v cestovce a šli hledat nocleh. Už v  prvním hotelu, do kterého jsme vlezli, se nám docela líbilo - za 8 dolarů větrák a TV (klimatizace by byla za 10, ale protože se díky dešti docela ochladilo, odmítli jsme). Recepční jako obvykle neznal Českou republiku, ale pak se plácl do čela - přece Patrik Berger, ten je z Vaší země, ten, co teď hraje v Liverpoolu. Aha.

Vrátili jsme se pro batohy a zároveň jsme si koupili i výlet do delty Mekongu. Přítomný Vietnamec nám vše velmi pěkně vysvětlil a ukázal na mapě a na náš dotaz, jak to vypadá s povodněmi, řekl, že záplavy sice jsou, ale ať jsme klidní, protože celou dobu na výletě budeme na člunu. Zatím se prý utopily jenom děti, které neuměly plavat, což my určitě umíme :-) Dokonce se dal výlet zaplatit kartou, takže nemusíme ani počítat zbývající dolary a dongy. Odjíždíme zítra ráno, jedeme na čtyři dny, přičemž jeden den strávíme v domorodé rodině. Stálo to asi 70 dolarů dohromady. Odnesli jsme si věci do hotelového pokoje a šli na internet poslat nějaké ty zprávy domů. Nejdříve jsme řešili problémy s čínskými Windows, ale nakonec jsme strávili na síti skoro hodinu a půl. Pátá zpráva z Vietnamu mi opravdu dala zabrat. Navečeřeli jsme se v jednom z místních turistických café  a šli jsme spát. Tenhle transportní den byl ale pěkně únavný!